מי צריך את תחנות הרדיו האזוריות?

יוני לביא מפקח תחנות רדיו חינוכיות -נאבק בדימוי האיזורי של התחנות המסחריות וטוען שאינן איזוריות אלא מסחריות ואלו טיעוניו:

בכל שנה אני מוציא משפט שמרגיז לא מעט סטודנטים: "הרדיו האזורי-המסחרי הוא מסחרי ולא אזורי ובטח לא רדיו !"
זאת אומנם הכללה גורפת ופוגעת והיא חוטאת לשניים שלושה חריגים, אך היא מתארת את המצב האמיתי של הרדיו האזורי (מנקודת השקפתי הצרה). היום מתפרסם ראיון עם האחים יובל ואלי אורגד, בעלי הבורגראנץ' ועוד חברות אחרות בניהן "רדיו אמצע הדרך" 90FM. הנה מה שהם אומרים על התחנה:

את קבוצת אורגד שבבעלותם, הכוללת גם את רדיו "אמצע הדרך", את חברת הניקיון והאבטחה "שלג לבן" ושתי חברות שרכשה מהממשלה – חברת אגרידב, שמרכזת את פעילות יצוא הידע והתשומות החקלאיות מישראל, והחברה להדברת עשבי בר, בנו השניים לבד. בצעדים קטנים, בלי הון התחלתי גדול או הכשרה מתאימה. הם זיהו הזדמנויות במודעות מכרזים בעיתונים או בראיונות עם אנשי עסקים בכלי התקשורת.
כך למשל, את ההחלטה לרכוש את תחנת הרדיו הם קיבלו כשהתפרסם המכרז. "אחיי הצעירים אהרון ובועז היו עיתונאים – אהרון ב'חדשות' ובגל"צ ובועז ב'טלגרף' ולפני כן ב'מעריב'", מספר אלי. "הם באו אלי ואמרו: 'אלי, תשמע, יוצאים מכרזים לתחנות הרדיו האזוריות'. אמרתי: 'אעמוד מאחוריכם'. כשבועיים לפני המכרז אמרתי להם: 'מי יהיה המנכ"ל? אם לא תביאו מפקד גל"צ לשעבר, לא תזכו'. הם הביאו את צביקה שפירא להיות המנכ"ל. סגרתי אתו הסכם על הנייר".
מרוויחים כסף ברדיו?
אלי: "חיים בכיף".
אז למה לא קניתם עוד תחנות?
אלי: "צריך לשאול את אהרון. מאז שזכינו אנחנו לא מתעסקים בזה".
יובל: "לא היו הרבה הזדמנויות. ניסינו ללכת על 99fm. אנחנו מנהלים ערעור בבג"ץ על תוצאות המכרז".

הבנתם? עסק לכל דבר. יאאללללה נקנה, יאאאאלללה תביא איזה שם שישב במכרז ובזכותו נזכה….
מאשש את טענתי?
ואולי, יגידו אחרים, רדיו לתפארת – יש מנהלים שלא מתערבים במה שקורה, זה עדיף על תחנות אחרות בהן המנכ"לים (שגם לא מבינים כלום ברדיו) לא מפסיקים להתערב.

לשיפוטכם.
אגב, הרי לכם חידון. חפשו על מפת ארץ ישראל את תחנת רדיו "אמצע הדרך", מדדו את המרחק לצפון הארץ וכעת קחו את אותו מרחק לדרומה של המדינה.
1. האם מדובר אכן באמצע הדרך של המדינה?
2. איזה חלק של ישראל נשאר בחוץ?

פוסטים נוספים