השתלמות דוקומנטרית של יהלי גת

האגודה לתקשורת קהילתית קוראת לכל מי שרצה ולא יכול היה לשמוע את הרצאתו המאלפת של יהלי גת , להגיע לאחר הרשמה בלבד (אצל הח"מ) לבית סורסקי בתל השומר בתאריך  1.7.09 למרות שהכניסה ללא תשלום מחוייבים ברישום מוקדם.

לדוא"ל של יוחאי:rotenbe1@netvision.net.il

תוכן ההשתלמות:

חלק ראשון – (1 שעה)

1.     למה צריך תחקיר:. מבוא לנושא תחקיר – ניצול accessibility (נגישות) לנושא

– תחקיר תוכן – לצורך גיבוש הנושא וכתיבתו (סינופסיס)

– תחקיר צילומים –  מרואיינים, לוקיישנים, סיטואציות.

– תחקיר ארכיוני –  ויזואלי, עיתונאי.

תרגיל: לקרוא ידיעה/כתבה קצרה ודרכה לנסות ולגבש מה חסר כתחקיר.

+ שו"ת – לתת לאנשים להעלות נושאים שמתלבטים בדרך התחקיר שלהם.  ??

2. גיבוש נושא מתוך תחקיר –  (45 דקות)

– הקונפליקט הדרמתי – איפה מוצאים אותו ומה עושים אם אין אותו.

– הגיבור – סוגי גיבורים ותפקידם (גיבור ראשי, משני, רגש-אינפורמציה)

– העלילה – הנרטיב, חיפוש תהליכים, דינמיות ונקודות שיא.

הקרנת קטעים מ"זורם כנהר גדול" – הדגמה לפתיח (טיזר), הדגמה לדמויות ראשיות, משנה, וקונפליקט (ניר ובנו)

הפסקה 30 דקות.

חלק שני-

3. הסיקוונס הדוקומנטרי – (45 דקות)

– המטרה – סצינה דרמתית (התפתחות, שיא, קידום העלילה)

– בימוי: סגנונות הבימוי השונים, מה בין בימוי תיעודי לעלילתי

– חשיבות הקשר הבינאישי: יצירת אמון עם הגיבור, הפיכה ל"בן בית"

– תעוזה: המטרה – לרגש, להעמיק לחדור, לא רק אינפורמציה

– יצירת "סיטואציה": לקרב את הגיבור לצופה, ליזום ולדמיין.

הקרנת קטעים מ"אוצר אושוויץ" – סצינת המפה של ירוד, לולק ויריב באינטרנט, גילוי הבונקר.

4. הראיון הדוקומנטרי –  (1 שעה)

– הכנת הראיון: להגדיר מטרה, ניסוח שאלות, מציאת הלוקיישן,

– ראיון "ישיבה" מול ראיון ב"סיטואציה" – רגש מול אינפורמציה,

– טכניקות בראיון: התאמת מרואיין לסביבה-הרקע הויזואלי, מן הקל לכבד, לעקוף מכשולים – להתעקש על תשובות, שתיקה שווה זהב, לחשוב עריכה – גודל הפריים, צילומים לאינטרקטים, חשיבות המשפט השלם, היכן הבמאי?

הקרנת קטעים מ"בוקר טוב ישראל" – שיחה עם מונדר במוסך מול שיחה עם מאיר בשדה.

פוסטים נוספים