חזון לתקשורת הקהילתית

האגודה הישראלית לתקשורת קהילתית קיימה השתלמות בתאריך 13.1.13 לרכזי קבוצות בביכורי העיתים במטרה לגבש את קהיליית הרכזים מקצועיים וחברתיים ולסייע להם לפתח תפיסה מקצועית חדשנית על השפעת הטכנולוגיה והאינטרנט על הקולנוע.
את ההשתלמות:  "כיצד ניתן למקסם את הפרסום של הסרטים שאתם יוצרים באמצעות השיווק האינטרנטי" העביר יורם שפר שהוא מרצה לקולנוע במכללת מעלה בירושלים ומכללת ויצו בחיפה.
נכחו 60 רכזים מקצועיים וחברתיים שהגיעו מכל רחבי הארץ.
ההרצאה עסקה בשני נושאים מרכזיים:
1. שימוש באינטרנט כדי לקדם את החשיפה של התוכן הקולנועי וטלוויזיוני לקהלי יעד.
2. שימוש בכלים אינטרנטיים כדי להעשיר את השפה הקולנועית והסיפור (storytelling).

המרצה:

יורם שפר עוסק בקולנוע דוקומנטרי מאז 1995 למד קולנוע בפריז. התחיל כעורך, בהמשך הפיק וביים סרטים לערוצים בישראל וכן לערוץ הנשיונל ג'אוגרפיק הבינלאומי. הקים ב – 2002 פורטל דוקומנטרי בשם DocMovies.com. מרצה במספר בתי ספר לקולנוע בנושא "מדיה חדשה וקולנוע." הקים ב – 2010 פורטל VOD לצפיה ישירה בסרטי איכות בשם filmDIY. מחבר הספר 'ימי מילואים' (פרוזה) ומחבר מדריך דו שנתי לפסטיבלי סרטים וקרנות קולנוע בחו"ל.
לאחר ההרצאה התקיים דיון על הנושאים אשר ירכיבו בעתיד את החזון שלנו לחמש השנים הקרובות.
המצגת של יורם שפר לתועלת מי שהיה ומי שרוצה להעשיר הידע. (זוהי מצגת גוגל דרייב, אין צורך להוריד ולשלוח attachments, היא תמיד שם בקישור הזה.)
הנושאים המרכזיים שהעלו הרכזים כחלק מחשיבה על פיתוח חזון היו:
הנושאים נמצאים גם הם בגוגל דריב אתם מוזמנים להגיב שם המסמך פתוח לכולם להערות ותגובות (פשוט בחרו את הטקסט שעליו אתם רוצים להעיר ולחצו על כפתור הוסף הערה). מי שמעוניין להשתתף ולקבל הרשאות עריכה מוזמן לפנות ליוחאי. בהשתלמויות הרכזים הבאות נעזר בחומר המכונה "חוכמת ההמונים" כי הוא משתנה ומקבל עיצוב של כל מי שמשתתף.

 מה כוונתנו ביצירת חזון משותף:
לכל אחד מאיתנו יש בליבו חזון אישי, שהוא משאלת ליבנו והדרך שהיינו רוצים שחיינו יתממשו.
חזון יכול להתבטא בערכים שחשובים לנו, אותם הערכים שהיינו רוצים שיגדירו אותנו, מה שיאמרו על קברנו, מה שיאמרו עלינו כשינסו להגדיר אותנו. מה הערכים מהם אנו מונעים. כאהבה, נאמנות, נתינה, ספונטניות, חופש, מצוינות וכן הלאה.
החזון הוא רצוננו ממש, אליו אנו נכספים או מבקשים להגיע. כתרומה לחברה, אנו רוצים בלמידה, בפרסום, בתהילה, בהצלחה, בהתנסות עיסקית וניהולית מרתקת ובסקרנות
החזון הוא רגע שבו נחווה סיפוק אופטימלי ומתמשך של מישורי החיים השונים:
פנאי, רוחניות, התפתחות אישית ומצב מנטלי, גוף, קשר עם בני זוג, קשר עם חברים, יצירה, השכלה, הצלחה מקצועית, הצלחה כלכלית, הצלחה חברתית, מגורים, תחביבים ועוד
חזון הוא "המצפן" שלנו בחיים או בעסק, מרגע שהחזון ברור לנו, אנו יודעים לאן אנו הולכים ומה מניע אותנו, זוהי "מסננת" רחבה שבודקת כל החלטה שלנו, האם היא מתאימה לנו או לא וכך היעד ברור והדרך משתנה ומעניינת כפי שנאמר "הגורל קבוע והרשות נתונה".
הנהלת האגודה החליטה על ביצוע חזון , מאחר ועברנו תקופה קשה של מאבק המהווה ציון דרך לצורך בשינוי , של השגת משאבים או יצירה בקהילה או למענה, מאז הקמת הטלוויזיה הקהילתית לא עצרנו לחשוב על הצורך בחידוד הכוונות, מה אנו רוצים מעצמנו במדינת ישראל וכיצד לממש את חלומותינו.
נקודות לחזון שהועלו על ידי קבוצות הטלוויזיה הקהילתית:
1. יצירת גוף פרסומי שיווקי של כל צוותי הטל"ק.
2. האינטרנט ככלי שיש להעלות על סדר היום ובייחוד בניית אתר המכיל כתבות וסרטים ושיתוף אינטראקטיבי של התושבים כמו בחירת הכתבה הטובה ביותר, משאלים וכו'.
3. העלאת הרמה המקצועית של המתנדבים.
4. בניית אולפן .
5. יצירת מנוע חיפוש – לאתר בנק של כתבות הפועל גם כסוג של ארכיון ופתוח לכלל הקבוצות דרך האגודה פרסום מסודר של כתבות או שיווקן לאתרים שונים וקבלת כספים בצורה מסודרת עבור כך.
6. הקמת מרכז תקשורת
7. מיתוג של ערבה TV והערבה בכלל.
8. הקמת תחנת רדיו – שידורי הערבה.
9. עצמאות כלכלית+הון עצמי+ציוד.
10. רכישת ידע.
11. יצירת טלוויזיה יותר מעורבת ומתערבת
12. הרחבת המעגלים של העשייה וההשתתפות.
13. יצירת פרויקטים משותפים ארציים.
14. הקמת צוות שיווקי.
15. השתלמויות – השקעה במתנדבים הפעילים על מנת ליצר תחושה של שליחות ומחוייבות אישית .
16. הקמת דור צעיר יותר של פעילים.
17. הקמת ועד שיבחרו כתבות .
18. מיזמי תוכן שיש להם אפשרות למימון כלכלי בתפוצת נאטו כמו תיעוד פרוייקט ארצי של פינוי בינוי, אולי סלילת רכבת העמק.
19. שיתוף פעולה בין הקבוצות אין מספיק העברת מידע .
20. להשקיע בשיווק .
21. יש למקסם ערכים תרבותיים לטובת היצירה הקהילתית .
22. יש לתת ביטוי לתיעוד סיפורי העבר במישור קהילתי מקומי או ארצי.
23. להתמקצע במקצועות הצילום, עריכה, בימוי.
24. ליצר הפקות משולבות בין קבוצות במתחמים גיאוגרפיים קרובים.

פוסטים נוספים